Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı sosyete zarfında kıymeti olan , yetenek, şekil ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyöneten.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Terbiye; ferdin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına yakışır ) bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis için;
· Terbiye bir prosestir.
· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğmeseletirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç omurga öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler bağırsakin özdeşdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğmeseleebilir, fakat sürecin doğası bileğmeselemez.
Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biryoğun filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün tanımı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeseleikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Terbiye, âdemoğlu bağırsakin yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yakışır olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye çıkmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir düşünce ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir model olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; okul zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan neticeları kabil matlup davranış bileğmeseleiklikleridir.